Followers

Thursday, July 30, 2009

AWAS....berjaga-jaga lah..

24 julai 2009
wabak demam telah menyerang separuh drpd warga ump especially my classmate...bley kate half la dak2 clas aku yg demam...cian kat dieorg..nasib demam aku telah baek 3mggu yg lepas...disebbkan weekend kebykkn nyer g la klinik swasta n ade yg terus ke hospital..sape yg g klinik swasta tu phm2 laa...duit melayang byk dek kerna ubat yg xberapa la sgt..tp xkisah laa..nak bek punye psal byr la gak..xkn xnk byr..hahahha...kepada mereka yg telah dikenekan byran yg mahal tu bersabr la yer..aku pun kene gak..abes rm32 melayang..kihkihkih...

25-26 julai 2009....xtau ape terjd coz aku tidak berada di ump kala ni...hehhee
27-28 julai 2009..xde pape y berlaku cume ramai dak clas aku xdtg clas coz demam yg xbek lg...yg semangat masih kuat tu dtg la gak clas walaupun sakit..hihi..ape yg terjd dlm clas???batuk berimara telah kedengaran di sepjng pembelajaran..ahakzz!!
maka dgn itu virus2 telah tersebar...agak2 nyer la..

29 julai 2009....jam 12pm..clas environmnt...
da nk abes tyme lec kami yg giler2 itu...name dirahsiakan...hahaha..dpt cal dr timb. dekan fakulti...alaamakk!! kami kene g wat pemeriksaan kesihatn kat klinik ump disebbkn slh sorg dak clas kiteorg yg demam ni telah ditahan akibat suhu yg terlampau...so xpsal2 kami pun kene gak ditahan tp sekejap jek laa..hahaha..kire di kuarantin laaa....sejam jek kuaratin..kami telah dikehendaki memakai mask n diinterview oleh mereka2 yg bertggungjwb menge"check" kami..hahahah... check punye check alhamdullah suhu aku 36.4 degree celcius...normal la kot...ade sorg member aku ni 34.6....hahaha..berdarah sejuk ape die ni...last2 die xpuas ati suhu die tu g la cek semula..rupe nyer slh bacaan..wakakaka...pas da abes sume2 cek tu kami dibenarkan pulang ke hostel tp dgn syarat pkai mask smpi bilik..tp kiteorg ni degil..tgh jln da bukak...hahahah...

saat menunggu turn tuk di check..hihihi


sesi meng "interview" bak kate org tu...

30 julai 2009..
dpt berita 4org telah disahkan +ve H1N1...aduss cuak gak ni....mereka yg telah mnjadi suspek telah dipggl semula tuk dikuarantin di kk4..cian dieorg kene kuarantin...mst cm dlm penjara agak nyer rsnyer...adakah ump akn ditutup???sume dak2 da gumbira2 da kalo ump tutup coz leh blik kg...bg final year y cm aku ni suka coz leh la tgguh psm n plant desgn...muahahaha..suka suki jek....n ade gak yg xgumbira sbb takut kene tarik cuti raye...itu aku pun xsuka...mane leh nk tarik2 cuti raye...hahaha...keputusan nyer ump hanye tutup sehari jek pd ari jumaat esok hari..yeayyyyyy..clas cncel sok...leh tgguh g wat assgmnt plant design yer prof bad..huahuahua..

kepada sume2 jg la kesihantn anda sebaik nyer..mencegah lebih bek drpd mengubati...yg agak2 batuk tu pkai la mask...jgn la mnjd pembawa virus...:D

No comments: